צ'אט GPT 4

מה הבדל בין צ'אט GPT3 לGPT4?

דגם הבינה המלאכותית החדש של OpenAI GPT-4 הוצג לא מזמן. 

היא כבר עובדת בכל דבר, החל ממתנדבת וירטואלית ללקויי ראייה ועד לבוט מתקדם ללימוד שפות ב-Duolingo.

אבל מה מבדיל את GPT-4 מגרסאות קודמות כמו ChatGPT ו-GPT-3.5? להלן חמשת ההבדלים הגדולים ביותר בין המערכות הללו, שאליהם משכה המהדורה האמריקאית של TechCrunch תשומת לב.

 GPT-4 יכול "לראות ולהבין" תמונות

השינוי הבולט ביותר במערכת למידת מכונה רבגונית זו הוא היותה "מולטימודלית", כלומר היא יכולה להבין יותר מ"אופן" אחד של מידע. ChatGPT ו-GPT-3 הוגבלו לטקסט: הם יכלו לקרוא ולכתוב, אבל זה היה זה (אם כי די והותר ליישומים רבים).

עם זאת, ניתן לספק תמונות של GPT-4 והוא יעבד אותן כדי למצוא מידע רלוונטי. כמובן שאפשר פשוט לבקש ממנו לתאר את מה שבתמונה, אבל חשוב מכך, ההבנה שלו חורגת מזה.

 את GPT-4 קשה יותר לרמות

למרות שצ'אטבוטים מודרניים טובים בהתחמקות, בדרך כלל קל לרמות אותם. קצת שכנוע עשוי לשכנע אותם שהם רק מסבירים מה "AI הרע" יעשה.

GPT-4 הוכשר להשתמש ברמזים זדוניים רבים רבים שמשתמשים הגישו בחביבות ל-OpenAI במהלך השנה-שנתיים האחרונות. עם זאת בחשבון, הדגם החדש טוב בהרבה מקודמיו מבחינת "מעשיות, שליטה וסירוב "לרדת מהפסים".

כפי שמתאר את זה ב-OpenAI, GPT-3.5 (עליו מבוסס ChatGPT) היה "ריצת מבחן" של ארכיטקטורת למידה חדשה, וכעת הם יישמו את הלקחים הללו על גרסה חדשה ש"יציבה חסרת תקדים". הם גם הצליחו לחזות טוב יותר את יכולותיו, מה שהפחית את מספר ההפתעות.

ל-GPT-4 יכולות זיכרון טובות יותר

מודלים של שפות גדולות מאומנים במיליוני דפי אינטרנט, ספרים ונתונים טקסטואליים אחרים, אך כאשר הם ממש מנהלים שיחה עם משתמש, יש גבול לכמה הם יכולים "לזכור", כביכול. 

מגבלה זו עבור GPT-3.5 והגרסה הישנה יותר של ChatGPT הייתה 4096 "אסימונים", שהם בערך 8000 מילים, או בערך ארבעה עד חמישה עמודים של ספר.

ל-GPT-4 יש מספר מרבי של אסימונים של 32,768. זה בערך 64,000 מילים או 50 עמודי טקסט, מספיק למחזה שלם או סיפור קצר.

המשמעות היא שהוא יוכל לזכור כ-50 עמודים תוך כדי דיבור או הפקת טקסט. אז הוא יזכור על מה דיברת לפני 20 דפי צ'אט. לחלופין, כאשר כותב סיפור קצר או חיבור, הוא עשוי להתייחס לאירועים שקרו לפני 35 עמודים.

GPT-4 רב לשוני

 

עולם הבינה המלאכותית נשלט על ידי אנשים דוברי אנגלית, וכל מה שקשור אליו, מנתונים דרך בדיקות ועד מאמרי מחקר.

אבל, כמובן, היכולות של מודלים של שפה גדולים יושמו בכל שפה כתובה וצריכות להיות זמינות בהן.

GPT-4 עושה צעד גדול בכיוון הזה על ידי הוכחה שהוא יכול לענות על אלפי שאלות מרובות ברירות בדיוק גבוה ב-26 שפות, מאיטלקית ועד אוקראינית ועד קוריאנית.

הוא עושה משימות עבור שפות רומניות וגרמניות, אבל מכליל טוב גם עבור אחרים.

ל-GPT-4 יש "אישיות" שונה

"יכולת שליטה" הוא מושג מעניין ב-AI המתייחס ליכולתם לשנות התנהגות של מודל לפי דרישה. זה יכול להיות שימושי, למשל, אם ל-AI יש תפקיד של מאזין סימפטי, או מסוכן, למשל, כאשר אנשים משכנעים את המודל שהוא מרושע או מדוכא.

GPT-4 משלב את פונקציית הניהול מקורית יותר מ-GPT-3.5. ומשתמשים יוכלו לשנות את "האישיות הקלאסית של מילה, טון וסגנון קבועים" של ChatGPT למשהו שמתאים יותר לצרכים שלהם. "בגבולות שנקבעו", ממהרים להצביע בצוות.

פוסטים מומלצים

Send Us A Message