Gemini AI – סוג חדש של בינה מלאכותית מבית Google

בעוד מומחים בדרגות שונות מתווכחים בוויכוחים סוערים על הצורך להמשיך בניסויים בשבב מלאכותי, להאיץ את פיתוחו ועל רמת האיום הנשקפת לאנושות בעקבותיו, חברת Google החליטה שלא לבזבז זמן ולא לחכות שהמתחרים שלה יעקפו אותה. 

בדצמבר 2023, היא הודיעה על השקת מודל ה-AI החדש שלה – ג'מיני (Gemini). אגב, ההזכרות הראשונות בה נשמעו כבר במאי בהצגת I/O 2023.

בשנה שעברה, גוגל הפסידה למתחרה העיקרי שלה בתחום הבינה המלאכותית (AI) – OpenAI. אך כעת, יש לה סיכויים טובים להוכיח שהמוצר שלה הוא לא רק הטוב ביותר בקטגוריה שלו, אלא גם מסוגל לשנות באופן מהותי את האופן שבו אנו מקיימים אינטראקציה עם בינה מלאכותית.

המפתחים מתכננים להרחיב את האפשרויות של החדשנות לכמעט כל עסק של ענקית החיפוש, ומצהירים שהיא עלתה על המודל הפופולרי GPT-4 של OpenAI ואפילו על מומחים אנושיים בהתבסס על תוצאות של מספר מבחני רמת אינטליגנציה. 

מתוך המאמר שלנו, תלמדו מהי מודל ג'מיני, למה ולמה היא משמשת, מהי הייחודיות שלה ועוד רבים אחרים.

איך Gemini תהפוך את ה-AI למהפכה?

מודל ה-AI Gemini הוא מוצר חדשני בעל יכולת ייחודית לעבד מידע מסוגים שונים: טקסט, וידאו, אודיו וקידוד תוכנה. בנוסף, היא פועלת עם אודיו ווידאו טוב כמו עם טקסט.

המשמעות של זה היא ש-Gemini יכולה להבין ולהגיב למידע מכל מקום. היא יכולה לקרוא טקסט, לשמוע קול ולראות תמונה, ולעבד את כל המידע הזה בצורה יעילה.

יכולות בסיסיות:

המערכת מסוגלת

  • לעשות מסקנות בהתבסס על הנתונים שנלמדו, מבצע תרגום של טקסטים, מנהל דיאלוג;
  • לפתור בעיות באמצעות חשיבה מתמטית;
  • לייצר קוד תוכנה ויוצר תיעוד;
  • לזהות ומבין תמונות, וידאו והקלטות שמע.

מודל בינה מלאכותית זה מפיק מחשבות מורכבות יותר, עונה על שאלות קשות ומבין הרבה יותר ניואנסים של מידע מאשר קודמו, Bard.

כשהוא פועל במצב רב-משימות, הוא יכול לקבל את הנתונים היקרים והחשובים ביותר מכמה מאות אלפי מסמכים. בנוסף, Gemini 1.0 קיבלה את הכלי המעודכן AlphaCode 2, הודות למערך ההבנה, ההסבר והפקת קוד תוכנה באיכות גבוהה ביותר ב-Java, C++, Python ו-Go.

היא מציגה תוצאות מצוינות בפתרון בעיות תכנות החורגות מעבר לקוד הפשוט וכוללות אלמנטים של מדעי המחשב תיאורטיים ומתמטיקה גבוהה. כל זה נותן לגוגל סיבות משכנעות להאמין שמודלם יעזור לחולל פריצת דרך בתחומים רבים, החל מהמדע ועד לכלכלה והפיננסים.

 

לדברי נציגי החברה, ג'מיני למדה מיד לעבוד עם פורמטים שונים של מידע, ולא רכשה פונקציונליות נוספת לאחר השקת הפונקציונליות הבסיסית, כמו מודלים אחרים. כדי להדגים דוגמה לעבודה של החדשות, הם הציגו סרטון שבו צ'אט בוט Bard מבוסס ג'מיני עוזר לסטודנט לבצע שיעורי בית בפיזיקה. התלמיד מעלה אליו את הנתונים הקלטיים – תמונה של שאלות שנכתבו על דף נייר. לאחר שבחן אותם, האינטליגנציה המלאכותית נותנת תשובות שלב אחר שלב עם משוואות.

אחת מיתרונות התחרותיים של בינה מלאכותית ג'מיני היא הסתגלות גבוהה לכל מכשיר. ניתן להשתמש בו כמעט בכל מקום, החל מסמארטפון פשוט וכלה במרכזי עיבוד נתונים גדולים.

פוסטים מומלצים

midjourney

מה זה Midjourney? תוכנת מידג'רני (Midjourney) היא כלי בינה מלאכותית מהפכנית. בעזרת הכלי הזה, משתמשים יכולים ליצור ויז'ואלים מדויקים להפליא מתיאורי טקסט בלבד, בדומה ל-DALL-E

לפרטים »

Send Us A Message