פרסום בגוגל: כיצד בינה מלאכותית תשנה את הכללים בשנתיים הקרובות?

טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) משתלבות יותר ויותר בחיי היומיום שלנו, החל מחינוך ובידור ועד לתחומים מורכבים יותר כמו רפואה ובטיחות.

גם בתחום השיווק והפרסום, AI צפויה להשפיע באופן משמעותי על האופן שבו אנו צורכים ומגיבים לפרסומים.

אמנם נראה כי AI היא תופעה חדשה בתחום השיווק, אך למעשה היא כבר נמצאת בשימוש כבר מספר שנים. לדוגמה, בשנת 2014, גוגל השיקה את תהליך רכישת המודעות האוטומטית (Automated Bidding), שהשתמש ב-AI כדי לזהות את המיקומים והזמנים הטובים ביותר להציג פרסומות למשתמשים.

בנוסף, AI משמש כיום כדי ליצור פרסומות מותאמות אישית יותר למשתמש, בהתבסס על נתונים כמו גיל, מין, מיקום והיסטוריית רכישות. לדוגמה, מטה (Facebook) משתמשת ב-AI כדי ליצור פרסומות שמציגות מוצרים רלוונטיים למשתמש בהתבסס על הדברים שהוא צופה בהם בפייסבוק.

 

במהלך השנים הקרובות, בינה מלאכותית צפויה להפוך לחלק בלתי נפרד מעולם השיווק והפרסום. AI יאפשר למפרסמים להבין טוב יותר את הצרכים והרצונות של המשתמשים, וליצור פרסומות ממוקדות יותר ורלוונטיות יותר.

עם זאת, ממשיכות להיות דעות סותרות לגבי השימוש בבינה מלאכותית בעולם השיווק הדיגיטלי. לחלק מהמומחים יש חששות, בעוד שאחרים רואים בזה כלי מפתח להצלחה.

אם באמת בינה מלאכותית: העתיד של הפרסום הממומן? שאלנו את השאלה הזאת את יהודה מילוסלבסקי – מומחה מוסמך לפרסום בגוגל.

טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) מתמשכות להשתלב בחיי היומיום שלנו, מתחילים בחינוך ובידור, ומשתרעים לתחומים מתקדמים יותר כמו רפואה ובטיחות. בתחום השיווק והפרסום, יש לצפות להשפעה משמעותית של AI על האופן שבו אנו צורכים ומגיבים לפרסומים.

מהן המגמות הנוכחיות של AI בפרסום?

אילו כלים כבר עובדים על הטכנולוגיה הזו והאם יש לך ניסיון בשימוש בהם?

חשוב לציין שקיימים כמה "סוגים" של בינה מלאכותית. בחלק מהכלים השתמשתי כבר מספר שנים. דוגמא הכי נפוצה לשימוש ב-AI לקידום ממומן בגוגל זה שיטות הצעת מחיר לקליק מבוססות AI.

שימוש נוסף בבינה מלאכותית לטובת שיווק באינטרנט – כתיבת טקסטים שונים לדוגמא  – מודעות לקמפיינים בגוגל ובפייסבוק. התחלתי להשתמש ב- Rytr(תוכנה ליצירת תכנים בעזרת AI) עוד במהלך שנת 2021.

מיד לאחר השקת CHATGPT התחלתי ניסויים ובדיקות של יכולותיו.

עד כה, יחד עם הצוות שלי, הגענו למסכנה שהאלגוריתם של צא'ט GPT יכול ליצור טקסטים טובים של מודעות, במיוחד באנגלית.

עם זאת, לפעמים הטקסטים שנוצרים על ידי צא'ט GPT נראים די סטנדרטיים. זה קורה כאשר האלגוריתם אינו מקבל מספיק מידע על הקהל היעד והמטרה של הקמפיין.

 

כדי לשפר את היעילות של צא'ט GPT, יש צורך לספק לה מערת מידע מתאימה. המערה צריכה לכלול מידע על הקהל היעד, המוצר או השירות המפורסם, והמטרות של הקמפיין.

בינה מלאכותית של גוגל – BARD עובד טוב יותר עם עברית. BARD הוא מודל שפה גדול יותר מאשר צא'ט GPT, והוא מאומן על מערת מידע עצומה של טקסט וקוד בעברית. כתוצאה מכך, BARD מסוגל ליצור טקסטים מודעות עבריים יעילים יותר, ממוקדים יותר וקולחים יותר.

מהו העתיד הקרוב של הפרסום בגוגל?

העתיד של הפרסום בגוגל טמון ללא ספק בשילוב יעיל של יכולות AI בתהליכי שיווק.

בתחילה, AI שימשה כדי לבחור את הצעת המחיר לקליק (CPC) הטובה ביותר עבור מודעות. לאחר מכן, AI למדה לבחור את הקהל לתצוגה בצורה אופטימלית. כעת, AI נמצאת בחזית המהפכה היצירתית. AI יכולה ליצור מודעות מושכות וממוקדות יותר, שיכולות להוביל ליעילות גבוהה יותר של קמפיינים ממומנים בגוגל.

עם זאת, כל עסק די ייחודי, ומספר רב של עסקים (במיוחד קטנים) יתקשו להשתמש באלגוריתם בשל כמות הנתונים המאוד מוגבלת לביצוע אופטימיזציה ומציאת דפוסים בנתונים של קמפיינים.

חברות גדולות ישתמשו באלגוריתמים בצורה יעילה יותר, אבל בכל זאת, כל צוות שיווק יתמקד במציאת רעיונות מחוץ לקופסה (במקום פשוט לקוות ליעילות מאופטימיזציית AI או מטא מודעות של גוגל).

 

האם בינה מלאכותית היא תחליף מומחי פרסום?

בינה מלאכותית הכי מתקדמת זקוקה למידע ותובנות אנושיות כדי לתפקד בצורה יעילה. בנוסף, AI עדיין לא מסוגלת להבין את המורכבות של הפרסום, כגון הבנת הצרכים והמטרות העסקיות של הלקוח, ויצירת אסטרטגיית פרסום מותאמת אישית.

לכן, ניתן לומר כי AI משתלב בתפקיד של מומחי הפרסום, אך הוא לא מחליף אותם לחלוטין. AI יכול לשפר את היעילות והתוצאות של הקמפיינים הפרסומיים, אך הוא עדיין זקוק למעורבות אנושית כדי להבין את הצרכים העסקיים של הלקוח ולייצר אסטרטגיה פרסומית מוצלחת.

לסיכום

אם נסכם את כל האמור לעיל, אנו יכולים להסיק את המסקנות הבאות לגבי ההשפעה של AI על הפרסום בגוגל.

בינה מלאכותית (AI) צפויה להשפיע באופן משמעותי על עולם הפרסום בשנים הקרובות. AI יכולה לשפר את היעילות והתוצאות של קמפיינים ממומנים, אך היא עדיין זקוקה למעורבות אנושית כדי להבין את הצרכים העסקיים של הלקוח ולייצר אסטרטגיה פרסומית מוצלחת.

הנה כמה מהדרכים הספציפיות שבהן AI צפויה לשנות את פני הפרסום בגוגל בשנתיים הקרובות:

אופטימיזציה אוטומטית של הקמפיינים: AI יכולה להשתמש בנתונים כדי לזהות את הצעות המחיר, הקהל והקריאייטיבים הטובים ביותר עבור כל קמפיין. זה יכול לעזור למפרסמים להגדיל את התוצאות העסקיות שלהם ולהפחית את עלויות הפרסום.

ניתוח נתונים: AI יכולה לנתח כמויות עצומות של נתונים כדי לזהות מגמות והתנהגויות של צרכנים. זה יכול לעזור למפרסמים להבין טוב יותר את קהל היעד שלהם ולייצר מודעות שיווקיות ממוקדות יותר.

יצירת מודעות קריאייטיביות: AI יכולה ליצור מודעות מושכות וממוקדות יותר בהתבסס על ניתוח נתונים ועל הבנת הצרכים והמטרות של הלקוח.

עם זאת, חשוב לציין כי AI עדיין לא מסוגלת להחליף לחלוטין את מומחי הפרסום. מומחי פרסום אנושיים זקוקים למידע ותובנות אנושיות כדי להבין את המורכבות של הפרסום, כגון הבנת הצרכים והמטרות העסקיות של הלקוח, ויצירת אסטרטגיית פרסום מותאמת אישית.

 

בסופו של דבר, AI ומומחי פרסום אנושיים יצטרכו לעבוד יחד כדי ליצור קמפיינים פרסומיים יעילים ומצליחים.

פוסטים מומלצים

midjourney

מה זה Midjourney? תוכנת מידג'רני (Midjourney) היא כלי בינה מלאכותית מהפכנית. בעזרת הכלי הזה, משתמשים יכולים ליצור ויז'ואלים מדויקים להפליא מתיאורי טקסט בלבד, בדומה ל-DALL-E

לפרטים »

Send Us A Message